ביטוח נסיעות לחו"ל – שנשלם ולא נזדקק

לפני הכל – הכתבה נערכה בשיתוף טל ארז, סוכן הביטוח לטיולים שלי. מזה כמה שנים הוא זורם עם מהירויות ההחלטה שלי, עזר לי כשהיה לי דיליי בטיסה, עוזר לי למצוא את הביטוחים הכי מדוייקים לי (שגם חסכו לי כסף), רק לאחר מכן החלטתי להפנות אליו מטיילים.

בעידן שבו חלק מכרטיסי הטיסה עולים פחות מ100$ לכיוון, ישראלים טסים יותר. ככה אנחנו אוהבים לטייל – בין אם ליעדים חדשים או ליעדים שבהם עדיין לא ביקרו. לקנות כרטיס טיסה זה כיף, מיד אחרי מתחילים לטפל בעניינים – מלבד האריזה, תזכרו את הביטוח – גם אם זה לתקופה קצרה.

אז איך מתחילים בכלל? איזה חברת ביטוח בוחרים? מה כדאי לבדוק? וקצת על ההבדל בין ניו זילנד לשאר העולם ?
נתחיל מהסוף – בין אם בחרתם סוכנות ביטוח ובין אם יצרתם קשר ישיר עם חברת הביטוח – המחיר יהיה זהה.
מה ההבדל ?  כשיש לכם סוכן – יש לכם אבאמא 🙂

אז מה על ניו זילנד?
השמועה נכונה, כל מי שנכנס למדינה. מבוטח. עממה – אתם מבוטחים שם. לא אם חלילה צריך הטסה, משהו שלא מכוסה או צריך המשך טיפול בישראל. בקיצור אם לא הובן, גם לשם – צריך ביטוח.

איך בוחרים ביטוח לטיול?
אם מדובר בטיול ארוך אשר כולל גם ספורט אתגרי, לרוב מתחייחסים אליו כטיול תרמילאים – וביננו, הוא לא חייב להיות "טיול גדול", כדאי לחשוב על העלות והכיסויים הרלוונטיים ולהבין שכל הרחבה מוכפלת במספר הימים שתטיילו.

מה זה אומר ביטוח לספורט אתגרי ?
חשוב להבין כי ספורט אתגרי הם הדברים "הברורים" כמו בנג'י או סנפלינג אך גם טיפוס, נסיעה על דרך עפר בג'יפ 4X4 או אפילו יציאה לטרק בהרים מחייבת הרחבה של ספורט אתגרי.

האופציות הפופולאריות, המוכרות וההבדל ביניהם
אופציה נהדרת היא הפניקס, בביטוח שלהם ניתן להרחיב ספורט אתגרי במהלך הטיול (כן, כן – קראתם נכון ואני אישית גם עשיתי את זה !) כמה פעמים שתרצו בהתראה של יום לפני כן.
בהראל ניתן להודיע עד ארבע פעמים בטיול לגבי פעילות אתגרי.
במגדל חובה לציין מהם התאריכים עוד לפני הטיול ובפספורטכארד לא ניתן לחלק את תקופת ההרחבה לפי תאריכים.

ניתן לראות פירוט כיסויים ויתרונות וחסרונות בכל חברת ביטוח בעמוד הכיסויים כאן 

עוד כמה נקודות חשובות שכדאי שתדעו
* מטיילים שהם תרמילאים – הפניקס מעניקה כיסוי של עד 300$ לכבודה במקרה של גניבה מכלי רכב ציבורי בזמן ששאר חברות מעניקות כיסוי של 2,500$ למקרים אלו.
* מטיילים שטסים לטיול קצר באירופה – פערי המחירים, במרבית המיקרים, לא גבוהים ולכן אם יש באפשרותכם לשלם מעט יותר על ביטוח ואתם מעוניינים במקסימום נוחות, מומלץ לחשוב על פספורטכארד, חברה מדהימה והנוחה ביותר עם תשלום המיידי בעזרת כרטיס נטען באמצעותו משלמים בעת אירוע ביטוחי בטיול.
גיל ומצב בריאותי הינו פאקטור חשוב גם כן בביטוח, שכן ככל שגילכם מבוגר יותר ככה הפרמיה עולה ולכן כדאי לבדוק זאת עם מספר חברות ביטוח. בנוסף, לכל חברה יש את המדיניות שלה בכל הקשור לעלויות נוספות בגלל בעיות רפואיות כאלה ואחרות.
בפניקס ומגדל למשל, השאלון הרפואי מתייחס ל-3 חודשים אחרונים בכל הקשור לאשפוז / מיון כאשר בפספורטכארד והראל מתייחסים לאותה שאלה אבל 6 חודשים אחורה.
* אופן הפעלת הביטוח משתנה מחברה לחברה
הפניקס – אם איתרתם רופא בתוך אפליקציה, ניתן לבצע תשלום ישיר של הפניקס לרופא, במידה ולא איתרתם רופא או ניגשתם לרופא "שבא לכם", משלמים, מספקים דוח רפואי וחשבונית וממלאים טופס תביעה קצר להחזר כספי בתוך כמה ימים.
פספורטכארד – מבקשים בשיחה או בוואצאפ להטעין את הכרטיס בכסף ומשלמים לרופא שרוצים.
במגדל והראל משלמים לרופא ומביאים דוח רפואי וחשבונית לקבלת ההחזר הכספי בתוך 24 שעות!
חשוב לדעת – בהראל ניתן לבקש כסף דרך אפליקציית BIT עד 300$ לטיפול עתידי ואז מצרפים מסמכים לאחר הטיפול ומחייבים אתכם אם קיבלתם יותר מדי כסף.

בכל החברות האלו, במקרה של איחור מזוודה מקבלים מיד 150$ לקניית דברים חיוניים ובמקרה של גניבה יש להגיש תביעה מסודרת עם אישור משטרה ומסמכים מסודרים.

תוספות שמעבר
מלבד כיסויים בסיסיים, במיוחד אם מדובר בנסיעה לצורך עסקים והיא כוללת ציוד טכנולוגי יקר, כדאי לשקול הרחבות רלוונטיות כגון: מצלמה, מחשב נייד או טאבלט. תשאלו לגבי גובה הכיסוי והתנאים לקבלת ההחזר. לעומת זאת, מטיילים אשר טסים לטיול נופש ארוך, צריכים לחשוב על הרחבת ספורט אתגרי ואיתור וחילוץ שאסור בשום פנים ואופן לוותר עליו.

בבדיקה שלכם תמיד התייחסו לגובה הכיסויים, אופן ההחזר הכספי והאם ישנה השתתפות עצמית ומה גובהה.

ועכשיו מילה אישית שלי אליכם – אז איך יודעים מה הכי נכון או דרך מי לעשות ?
Safe4You היא סוכנות שמתמחה בעולם הביטוח ומסייעת לבחור את חברת ביטוח כדאי לבחור בהתאם לסוג הטיול, מצב רפואי וגיל הנוסעים ובנוסף מעניקה שירות אישי ומקצועי של סוכן ביטוח אשר ילווה אותכם לכל דבר במהלך הטיול ויהיה זמין דרך הוואצאפ, הדרך הכי נוחה לתקשר בטיול כיום.
רוצים לקבל את ההצעה הכי רלוונטית עבורכם ?  ליחצו כאן

 

כמה נהנית / נתרמת מהכתבה ?

להצבעה

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר דירוגים 0

איזה כיף להיות הראשון להצביע

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?