בוקרשט – מעבר לקזינו ומסיבות רווקים

לבוקרשט תכל'ס הגעתי בטעות
יומיים לפני זה הוחלט סופית, אחרי התלבטות ארוכה למדי. תכננתי להגיע למקום אחר, ומפה לשם, מכל מיני סיבות – שיניתי כיוון.
שוב מקום שלא נמצא בבאקט ליסט שלי.
מפה לשם, אין לי תוכנית בכלל. לא יודעת מה הולכת לראות או לעשות.
לצאת לטייל זה להבין שזה לא רק לחוות ולראות, זה לדעת כשחוזרים הולך להיות משהו אחר.
אחרי כמעט שנה שאני תקועה, תרתי משמע, בישראל בזכות החלמה מכף רגל שבורה. אני עדיין עם חשש איך הרגל תהיה.
בקיצור. לא ברור איך דברים הולכים להיות, מה שבטוח כשהנפש קוראת, צריך וחשוב ללכת אחריה
וכן – בצל הקורונה, בזמן שאנשים מבטלים טיסות, אני החלטתי להרים לחיים ולצאת לקבל החלטות
בשדה התעופה פתחתי את הלפ-טופ והתחלתי לקרוא על היעד, קלולס – אמרתי …

טיסת הלואו קוסט, של  blue air היתה סבבה ואפילו עזבנו לפני הזמן. הטיסה היתה מלאה, אבל לא בישראלים (מפתיע בהתחשב שכשנחתנו מחאו כפיים) – אחרי הכל טסתי באמצע שבוע ולא בשיא העונה

3 בבוקר נוחתת, שדה התעופה כמעט ריק מנוסעים, שלא לדבר על חנויות, כך שאין מה לחשוב על סים מקומי. איזה מזל שדאגתי לחבילה מהארץ, חשבתי לעצמי…

לחיצה קטנה על מכונה צהובה, מקבלת פתק קטן עליו מצויין את מספר המונית וכמה דקות עלי להמתין עד שהיא תגיע לאסוף אותי. כן אומנם הובר עובד נפלא כמו גם אפליקציה  Taxi Merdian אבל בשעה הזו, אני מעדיפה ללכת עם המלצה שקיבלתי מראש (המכונה) וזכרתי את הטיפ שעל המוניות יש מספרים 1.99 או 3.29 – זו ההתחלה של המונה, אז לקחת את המספר המוזל 🙂

מאיה, שהיתה מקסימה לקבל את זיו פני באמצע הלילה לנחיתה רכה אמרה תתקשרי כשאת בסביבה של הבית שלי, רק אז גיליתי שהחבילה שלי לחו"ל לא עובדת ואיזה מזל שנפלתי על נהג חמוד דובר אנגלית שהחליט ליזום ולהתקשר אליה, כמעט הסכים לעשות אפילו שיחה בינלאומית. תמיד טענתי שאנשים הם אלו שעושים את ההבדל בטיולים. הרי ההוכחה.

למרות העייפות והשעה הלא קשורה, אנחנו יושבות ומקשקשות כאילו אמצע היום, רק אחרי כמה שעות העיניים הופכות כבדות והרגל זעקה, ידעתי שאני זקוקה למנוחה קלה, כדי לצלוח את היום שלפני, אחרי הכל באתי לטייל ולחוות את האוירה. ו- וואי איזה ניחוחות, בכל פינה שהולכים ברחובות הראשיים, שואפת את ריחות המאפים. מאיה לוקחת אותי לקניון מקומי Sun Plaza שיש בו הרבה ונדמה שכשמתרחקים מהמרכז/העיר העתיקה, הכל פחות תיירותי (כנראה מאפיין כל מדינה). דבר ראשון סים: וודאפון או אורנג', אין התלבטות גדולה מידי – הראשונה שמצאנו, אימצנו. פארק Tineretului רחב ידיים עם לונה פארק שרק נראה קסום ומאיה מגנה על המקום הנטוש "בסופי שבוע ,מבטיחה לך ששמח כאן". אני בטוחה. המחשבות מתחילות לנדוד, כשהרגל שוב מאותתת לי את קיומה, אני שמחה שמתיישבות בשמש. 13 מעלות. האויר הנעים מזכיר לי את ניו זילנד, כבר סיפתח טוב.

שעת צהריים, יש משהו בטיולים שמשכיח ממני לאכול לפעמים. מאיה צריכה לחזור לעבוד, אני אשים פעמיי לכיוון העיר העתיקה, שם אני אגיד תודה שאני עם סניקרס ואחשוב איך נשים הולכות עם נעלי עקב או אנשים גוררים מזוודה.

אני שונאת להיות מחוברת לגוגל מפות כל הזמן, אבל מצאתי את עצמי עם מפה שחלק מההיי-לייטים ההיסטוריים לא קיימים כבר, אפילו שמות הרחובות לא היו מעודכנים – מזל שאני נהנית 'ללכת לאיבוד' ברחובות העיר ולמרות שהתחבורה הציבורית, בעיקר המטרו ממש נגישים-טובים ובמרחק הליכה מהמקומות המתויירים, אני מעדיפה ברגל – וכמה שיותר, רק ככה אפשר לגלות פנינים (5 מטבע מקומי ויש 2 נסיעות). עממה – משום שאת היום הראשון עשיתי בעיקר בעיר העתיקה כשאני עייפה, לא זכרתי אפילו יותר מידי מה ראיתי, בעיקר צילמתי ו- הבנתי, שהבניינים ההיסטוריים הפכו לשרת בעיקר משרדים ציבוריים. ארוחת הערב ב- city grill היתה בדיוק מה שאני צריכה כדי להזכיר לי את דרום אמריקה.

את היום השני החלטתי לפתוח בבית הקפה ואן גוך ששמעתי עליו המלצות חמות, לקחתי את הבוקר באיזי ובדרך אליו עצרתי בחנות ספרים מעוצבת ו.. אינסטגרמית Cărturești Carusel .

חנות הספרים אליה מגיעים להצטלם במיוחד לאינסטגרם

שיטוט ברחובות לחיפוש גרפיטי בדרך לפארק, רחובות Alexandru  ו-  Rosetti  מוכרים, אבל לאורך כל הדרך  מצאתי פנינים נוספות, אפילו רחוב מטריות כמו שיש בישראל.

כשהגעתי לפארק Herastrau דימיינתי את הפארק באביב או בסתיו (אוקטובר הכל צריך להיות כתום. נראה לי משגע), הגעתי אחרי שהשלג נמס, פיסת הירוק היחידה שנותרה היא שביל האופניים. הפארק נמצא בסמוך לשער הניצחון המקומי, שם ארגיש הכי בטוח עומדת באמצע הכביש בזמן שמצלמת, מה שלא אוכל לומר בפעמים אחרות כשחציתי את הכביש, כי מסתבר ששם, משום שמותר לנסוע באדום אם הכביש פנוי, יכולים לנסוע בכל הכיוונים. אז לא להסתמך על האור הירוק להולכי רגל.

עד אותו הרגע הלכתי כמה קילומטרים טובים, היות וזה היה רק אמצע היום – החלטתי שאת החזור אעשה במטרו. אפשר לקנות כרטיס יומי או כמה נסיעות, מאוד פשוט וידידותי למשתמש.

כחובבת טבע, ניסיתי להתרחק מההמולה העירונית והלכתי לפארק נוסף Cismigiu , בזמן שאני רואה מישהי מחבקת עץ אני מנסה להבין את המשמעויות שבגרפיטי בכניסה לפארק. את האהבה שלי לגרפיטי ואומנות רחוב גיליתי לפני כמה שנים, יש משהו בהם שיכול לספר היסטוריה לפעמים הרבה יותר מבניין כזה או אחר. חיפשתי להצטרף לסיור, אבל זה לא צלח, אז חקרתי לבד וקצת קראתי …  סוף-סוף מעט ירוק ולמה בתי הקפה, שסובבים את מה שהיה אמור להיות אגם, לא פתוחים, חשבתי לעצמי…

קצת ירוק בפארק Cismigiu

למחרת היה צפוי יום אפור ואולי גשום, לאחר הליכה לבניין הפרלמנט שנחשב השני בגודלו בעולם (הראשון זה הפרלמנט) – יש סיורים מסודרים, החל מהשעה 10 בבוקר, שכולל הרבה מדרגות ואקסטרא ביקור בבונקר למעוניינים.

בניין הפרלמנט השני בגודלו בעולם

שמתי פעמיי לעבר אומנות הרחוב שהמליצו לי ב- Basarab, ניחוחות השתן והקבצנים, גרמו לי להרגיש פתאום חוסר בטחון לאן מועדות פני. במקרים כאלה אני פשוט הולכת אחרי אנשים, רק כדי שלא אהיה לבד. הבטן צדקה בהובלה, רק שלא המשכתי להסתובב. משהו הרגיש לי לחזור על צעדי, האם אלו השמיים האפרוריים וידיעה שארובות השמיים עתידות להיפתח או משהו אחר – לא יודעת, בכל מקרה – ויתרתי להמשיך לחפש ואמרתי לעצמי, אם כבר אני כאן וזול – אולי נעשה קצת שופינג… על מי חשבתי לעבוד, אני וקניונים לא חברים טובים – כמו שנכנסתי. יצאתי ובמקום זה חזרתי ולקחתי את הלפ-טופ ובפעם הראשונה בחיי חוויתי את חויית ה- NOMAD והתיישבתי בחלל העבודה Commants – כן, גם זו היתה חלק ממטרת הטיול (כבר אמרתי לייצר טיולים עם משמעות 🙂 ).

Basarab אפשר להבין למה החליטו להוסיף קצת צבע לרחוב

כן בבוקרשט יש את הספא שנחשב מהטובים בעולם, יש את הטירה של דרקולה ובימי החורף יש גם טיול אופנועי שלג (את זה אני משאירה ללפלנד) ונכון שיש בה מסעדות זולות וטובות, לי הספיקה ארוחה קלילה עם קורונה בצד 😉

כמה נהנית / נתרמת מהכתבה ?

להצבעה

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר דירוגים 0

איזה כיף להיות הראשון להצביע

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?