לחיות את התשוקה, להוות השראה

 

You are one of the 100 exclusive people who have been chosen to be here today

מנחה הערב הצהיר עם פתיחת האירוע

"וואו" עבר לי בראש מלווה בהרמת גבה.   התרגשתי, אחרי הכל הזמינו אותי ללא קשר או היכרות עם אף אחד  ..

 

TED X במכללת שנקר התקיים ביוני 2018 תחת הכותרת:  DESIRE.  PERSPIRE. INSPIRE

הבמה מחכה ליוצרים

 

למי שלא יודע, TED X נולד ברוח הרעיון המרכזי שיצרה TED, שזהו ארגון שמטרתו להפיץ ולתת במה לאנשים שיש להם סיפורים שצריכים להישמע .. התכנים הם מגוונים, מגיעים מעולמות שונים לעיתים לא מוכרים.
בסופו של יום – אנחנו, הצופים אלו שחשופים וקשובים לתכנים, מקבלים הרצאות קצרות, בעלות עניין, יצירה והרבה-הרבה השראה.

 

הסלוגן של TED

 

הרצאות TED X הינן מקומיות ומתקיימות ברחבי העולם, ההקלטות נשלחות לבית האח הגדול 😉  והוועדה המרכזית בוחרת מי יעמוד על הבמה העולמית.

 

אני חובבת את ההרצאות של TED. אחת לשבוע אני משתדלת להקדיש את הדקות להרצאה.
כאמור הן ממוקדות והרי לא תמיד יש לנו סבלנות וזמן, לכן כשהודיעו לי שמחכה לי הזמנה בכניסה, היה לי ברור שאני מפנה את היומן.

עוד רגע מתחילים

 

כל אחד ואחת מהעומדים על בימות TED מעביר מסר מיוחד. כולם משתפים בהתמודדות עם אתגרים או תגליות חייהם, שמלבד השינויים המקצועיים והאישיים שעברו, מנקודת מבטי – הם עברו תהליך של העצמה פנימית:

שירלי שלום-כהן עזבה את עולם ההיי-טק כדי להוות השליחה המגשרת בין עולם השומעים לחרשים, פשוט כי היא היתה הילדה השומעת היחידה במשפחתה.

דיוויד פוסטולסקי שיתף בהשתלשלות חייו מהיותו תלמיד ישיבה ועד להיותו עורך דין גאה שעוזר ליוצרים ויזמים, סיפורו המיוחד טמון ב"אני מאמין" שאביו הותיר בזכרונו, לאחר שנפטר במפתיע ומלווה אותו לאורך כל הזמן, למרות הקולות שהיו מסביב.

השראה בכל פינה. תודה

שרון עזרא העניקה משמעות מיוחדת לכפתורים, לחייה ולחיינו בסיפורה על סלילת דרך ללא פשרות כדי לצמוח ולהתפתח מבחינה מקצועית.

ליאור מנור, הציג זוית מיוחדת על אומנות קריאת מחשבות בעולם העסקים וקינח בטיפים לשומעים איזה טריקים אפשר להשתמש כדי "לעבוד" על המוח, הרי מה הסיכויים שהוא הצליח לגלות שמשתתפת אחת בחרה לחשוב על teddy bear והאחר על מדוזה ?

שירלי שלום-כהן בת 23 בסה"כ ונושאת בגופה את הטרשת נפוצה. את הדרך שבה היא מסתכלת על החיים ומחזקת אחרים היא העבירה בשיר מרגש ועוצמתי שהיא חיברה.

כשקתרינה פרתי עלתה על הבמה והחלה לדבר על הדרך שלה, נסחפתי עם האנרגיה שלה, היא ריתקה אותי בקריירה שלה, כי היא "פשוטה", היא מבוססת על מה שכולנו כילדים עושים: שואלים שאלות. כן, מזה היא יוצרת מציאות.
דבר מרכזי שנחרט בי, כנראה משום שהדרך שמתווה את השאלות שלה זה השלב שבו אני נמצאת בחיי:
מה גורם לנו להיות מאושרים, למה ומה המטרה …

דיוויד ספקטור הפתיע בסיפור התפתחות, התגלגלות והתהפכות יוצרות מפשע לעולם החקירה וההבנה איך אפשר להשתמש באותן היכולות מעולמות תוכן שונים, הפוכים שלא  לומר מנוגדים לשימוש המשרת אותנו.

פרופ׳ צבי קורן הציג שאלה מרכזית ועורר מחשבה (ואולי גם דחיית נשיקה ?) בקרב הנשים והגברים כאחד בסיפור ההתפתחות וההתגלגלות של הליפסטיק האדום …

גאיה שטיינברג אישה לוחמת שחשפה מסע מרתק, אישי-התפתחותי פנימי וסוג של אינטימי של גילוי עצמי בהיותה חלק מהקהילה הגאה והא-מינית והאתגר שלה שהיה טמון בלמצוא אנשים שדומים לה ולא בהיותה שונה.

פול ג'קסון שיתף איך כוח הרצון וההתמדה, למרות שזלזלו בו לא מעט, העניק לו את התואר האדם הראשון מחוץ ליפן שעשה קריירה, מקיפולי נייר.
האנשים הנ"ל מיוחדים באישיותם, בעודם עמדו כל הבמה ושיתפו בסיפורם, בחווית והווית חייהם שעיצבה את מי שהם ולאן שהם הגיעו. אני יכולה רק לשער את מידת האומץ הנדרש לכדי החשיפה והתרגול הנדרש כדי להעביר ההרצאה באנגלית בזמן קצוב.

 

לא צריך להיות מרצה (כן, גם את זה עשיתי בחיי), כדי לדעת כמה זה מחזק ומחמם את הלב כשניגשים אליך ואומרים לך מילה טובה. אז ניגשתי למרצים ולזמרת-נגנית שהיו על הבמה לפני ההפסקה ואמרתי קודם כל תודה, אחר-כך הוספתי עוד מילה או שתיים, ככה מהנשמה, כי באמת כל אחד ואחת מהם העניק תובנה.
רצה הגורל ועם דיוויד דיברתי קצת יותר, שיתפתי אותו שאולי.. יום אחד גם אני אעז לעמוד על במה, אספר את סיפורי חיי ואעניק השראה. הוא חייך והצביע על מפיק האירוע 🙂

לחיות את התשוקה
להיות מוכן להזיע בשבילה
להפוך את הסיפור שלה להשראה

אני אחת מ-  100 שהוזמנו. הוחמאתי, אחרי הכל זה קרה בזכות תעוזה-הודעה אחת קטנה ששלחתי במקרה.
מה המסר שלי ?
1. לפעמים משתלם לפעול בלי לחשוב
2. את הלא כבר יש אז .. צריך לקום ולהעז !

לדף הפייסבוק של האירוע ולהיכרות עם המרצים שחוויתי, ליחצו כאן

כמה נהנית / נתרמת מהכתבה ?

להצבעה

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר דירוגים 0

איזה כיף להיות הראשון להצביע

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?