גלגולו של עידן – על סוכני נסיעות, מתכנני טיולים ויועצי טיולים

העידן הטכנולוגי הניב הרבה כאב ראש לסוכני הנסיעות, אם בעבר היינו צריכים להיכנס למשרד או להתקשר כדי שיזמיו לנו כרטיס טיסה, סיור, בית מלון, השכרת רכב וכד' באמצעות תוכנות שהיו ברשותם, היום – בלחיצת כפתור קטנה, מבלי להכיר יותר מידי את מסלולי הטיסה , כל אחד ואחת יכולים למצוא לעצמם את הדרך לרכישת כרטיס טיסה, וגם אם לא יודעים איך – המידע ברשת יכול להעניק מגוון אופציות והכוונה.
כאן מקומי ליידע אתכם שחלק מהקישורים ששמים לכם הם קישורי שותפים, זה לא משפיע יותר מידי עליכם מבחינת המחיר, אנשים מרוויחים מהשיווק הזה ואני בעד, זה רק נכתב לשם גילוי נאות עבורכם, וכן – באתר של ניו זילנד שלי מעט מהקישורים הם קישורי שותפים.

מפה לשם, ההתפתחות הטכנולוגית אילצה את סוכני הנסיעות להיערך מחדש למצב ומכאן התפתחו להם תפקידים חדשים.

מתכנן טיולים ויועץ טיולים זה אותו הדבר?

באנגלית יש הבחנה מלאה בין אלו שמתכננים/בונים מסלולי טיולים לבין יועצי הטיולים.
מתכנן טיולים, או באנגלית מכונה TRIP PLANER – מתכנן את הטיול שלכם, בארץ התפקיד הזה הינו חלק בנישה של ייעוץ הטיולים TRAVEL CONSULTANT.
מתכנן הטיולים, לרוב בונה את המסלול לעומק וחלקם יוצרירם חבילה מלאה.

אז מיהו יועץ טיולים?
יש שיגידו שיועצים אינם מונעים משיקולים כלכליים, אלא רואים לנגד עיניהם את הלקוח. אז אנקדוטה קטנה לידיעה חלק מיועצי הטיולים הינם סוכני נסיעות בעצמם, או יועצים שהינם חלק מסוכנות נסיעות – וזה נהדר ומבורך כי גם להם ידע נרחב. עם זאת – איך מבדילים מי זה מי?
בגדול – הכל תלוי בשאלה ממה הם מתפרנסים.
יועצי טיולים שהם סוכני נסיעות או חלק מ… מציעים חבילה מלאה, לצד הכרטיסים הם יכולים להזמין עבורכם לינה, אטרקציות ועוד (= מתכנן טיולים).
יועצי טיולים שלא משוייכים לאף אחד יכוונו אתכם, יעניקו לכם כלים, יעניקו לכם רעיונות שיכולים להתאים לכם ויותר מהכל ישאלו שאלות. כאן אתם רוצים להגיע לאנשים שמתמחים באזור מסויים.

טיול עם משמעות?  מה העניין בערך מוסף?

פגישות ייעוץ לטיולים שונות זו מזו, אין אחת דומה לשנייה – היות ולכל אדם יש צורך אחר:
הכנה מנטלית לקראת הטיול, גילוי איזה סוג טיול רוצים לעשות, מה רוצים ונכון לעשות, קבלת כלים איך לבנות את הטיול שלך, פיתוח מודעות לדברים שקורים בטיול ועוד.
בפגישות האלה העיקר הוא המטיילים ולא הטיול שאליו מגיעים.
יש שזו פגישה כדי לגלות איזה סוג טיול מתאים לך, יש שזו פגישה לצורך קבלת כלים איך לבנות את הטיול שלך, ליווי מעמיק ועוד – כשסופו ההיי-לייט הוא הטיול, וטיול עם משמעות – כזה שמעצים משהו מבפנים, כזה שהוא הרבה יותר מ"רק התרעננות" או "שבירת שיגרה", כזה שמשדרג משהו בנו והיפה – זה יכול להיות בטיול קצר או בטיול ארוך. ועם יד על הלב, בטיול ארוך לרוב המשמעות שמוצאים היא יותר עמוקה ורחבה, פשוט כי כל פעם "עולים" עוד מדרגה שמשנה.

מלכודת המומחה - מילה אישית

כשם שאני מאמינה שמנטור הוא אחד שמכתירים אותו ולא אחד שמעניק את התואר לעצמו, כך גם אדם שמומחה לאזור מסויים.
אני מאז ומעולם העדתי על עצמי תמיד כמתמחה בניו זילנד ובאזורים מסויימים בדרום הפסיפיק. למה אתם שואלים ? פשוט כי אני מאמינים שתמיד יש מה ללמוד לעולם לא הצגתי את עצמי כמומחית לניו זילנד ודרום הפסיפיק, יש אנשים שהגדירו אותי כך והוקרתי תודה. אז.. תעשו אתם את האחד ועוד אחד …

איך יודעים במי לבחור ולהיעזר?

סוכן נסיעות, בונה מסלולים, מתכנן נסיעות, יועץ טיולים, אולי להיעזר בבלוגרים או משפיענים …
קצת מבלבל? קרוב לוודאי
לכל אחד ואחת מתאים משהו אחר, כמו אולי בשלבים שונים בחיים או תלוי לאן נוסעים. 
ובכל זאת, 
אם בחרתם להשקיע ממיטב כספכם בטיול והחלטתם לקחת מישהו שיעזור ויכוון אתכם, די ברור שחשוב לבחור את האדם הנכון.
מי נכון ומתי, זו שאלה שצריכה להישאל כל הזמן. 
אני מאמינה שכל אחד ואחת יודע.ת בדיוק מי נכון לו ואם לא, אשמח לכוון "מה מתאים לכם" או אולי "אם אתם בכלל צריכים" – אשמח לכוון, מבטיחה להיב בכנות ובמידת הצורך גם להפנות לאדם הנכון ואם לא אדע – אני אומרת את זה, כי המטרה שלי העיקרית שלי היא אתם, הטיול שלכם ומה שילך איתכם בהמשך לחיים. 

מכירים אנשים שכדאי לי להכיר כדי שאם תרצו ייעוץ מהסוג האחר? ספרו לי על זה, אשמח להכיר ואם אמצא בהם אנשים טובים (יש מבחני כניסה חח), אשמח להמליץ עליהם!

ואם לרגע תהיתם מה אני עושה ..
אני יזמת בתחום יצירת טיולים עם משמעות, בלוגרית וגם מייעצת – אבל אחרת.. אני עוזרת לאנשים לגלות מה נכון עבורם ומכוונת לאיך ליישם את רצונם…

כמה נהנית / נתרמת מהכתבה ?

להצבעה

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 1

איזה כיף להיות הראשון להצביע

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?