כמה יקר לצאת לטיול עם משמעות?

בין אם זה טיול ארוך או קצר, לאו דווקא שייצא יקר, ואולי בכל זאת כן ?!  

מי מאיתנו לפני טיול לא שאל את עצמו "כמה צריך".
גם לטיול קצר, אפילו אני התעניינתי ושאלתי החברים בעניין – כן כן, גם אני נפלתי בטעות הנפוצה הזו…

דבר ראשון אני ממליצה, לקבל מושג על העלויות בקבוצות שברשתות החבריות רק אחרי שקראתם את הפוסט הזה וקיבלתם מושג לגבי הטיול שלכם. יאפ – הכניסה למדיה החברית יכולה להיות מבלבלת בשלב הראשוני, לכן בכנות – תשאירו את זה להמשך ואחרי שהכרתם קצת מה יש ליעד להציע לכם. 

מה שהוביל אותי ואת המטיילים לאורך כל השנים ביוזמה באהבה – "ישראליאת – ניו זילנד" היתה "ליצור לעצמך את ניו זילנד משלך", ואני עומדת מאחוריה גם היום, כי רק כך תוכלו לייצר עצמכם טיול משלכם ועם קורטוב של  משמעות עבורכם.

אני לא אחדש לכם בקלישאה שכולנו אנשים שונים …  
ובטח לא אחדש לכם, שכל טעם ואיח משפיעים על מחיר הטיול. 
יש שלא יוותרו על סדיני סטן בקומות הלינה, סוג של אוכל ודברים אחרים ויש שלא יהיו מוכנים לזוז בשביל לקבל קליטה טובה.
מה שלכאורה מתפרש אצל אחד "להתכלב", אחר חושב שזה מה שנכון עבורו. הכל מסתדר נפלא !

ובכל זאת ?
איך אפשר לגלות כמה יקר ייצא הטיול …  ברור שאעניק לכם מושג איך לבנות ולגלות את העניין, בין אם הוא הטיול הגדול של אחרי צבא (שאפשר לעשותו בכל גיל 🙂 ), טיול ארוך ואף אם זו גיחה קצרה. אז מה לוקחים בחשבון ?

1. כרטיס טיסה
לרוב מזה מתחילה ההחלטה (אצלי לפעמים זה לאו דווקא חח) .. ולא חובה להכניס את זה לתקציב.. דרך איפה טסים, עם איזו חברה, מתי אני טסים, האם יש גמישות בתאריכים (לפעמים תזוזה של יום יכולה לשנות עולמות בתעריפים), חשוב לי לנחות בשעה מסויימת, האם יש תאריך "חובה" לחזרה ?

2. ביטוח
זה לא משהו שמתקמצנים עליו וחלילה שתזדקקו לו.
אין מצב לטוס בלי לבטח את עצמכם, גם בטיסה קצרה וגם אם מדינת היעד מעניקה ביטוח למטייליה (כמו ניו זילנד), הביטוח מכסה העברה לארץ חלילה והמשך טיפול.
קחו בחשבון איזה סוג של ביטוח, האם אתם צריכים אתגרי לאורך כל הטיול, או בכלל לא, האם אתם נוסעים עם מצלמה או ציוד בעל ערך ששווה לבטח.
חברות האשראי מקנות ביטוח בסיסי לטיולים קצרים יחסית ושווה לבדוק את זה – אני למשל מאז שיש לי מצלמה מקצועית, אני מבטחת בחברה חיצונית – כי חברות האשראי לא מאפשרות הרחבה כזו וישנן מצלמות ששוות יותר מכרטיס הטיסה. 

3. ציוד
לפעמים מטיילים שוכחים מהסעיף הזה, שיכול להגיע למאות אם לא לאלפי שקלים… אז תבדקו עם עצמכם, בעיקר לטיול ארוך, איזה השלמות אתם צריכים לעשות ואולי עדיף לקנות במדינת היעד – גם שווה לבדוק.

4. עלויות ויזה
סעיף די ברור.. יש מדינות שצריך לעשות ויזה, יש שסוכנים עושים תמורת תשלום סימלי, אבל תכלס במרבית המיקרים אפשר גם לבד ולחסוך כמה שקלים. תיעזרו בסוכן נסיעות רק אם יש לכם ספקות או שאתם רוצים להוריד מעצמכם התעסקויות (זמן שווה כסף….).
סעיף חשוב בעניין, אם יש לכם קונקשיין היכנשהו, אל תשכחו לבדוק אם גם לזה צריך ויזה … (במרבית המיקרים כן).

5. התניידות
אלא אם אתם הולכים להיות במלון הכל כלול – נחשו מה.. אתם לא…  להזכיר, אנחנו מדברים על טיול על משמעות.. ומשמעות לא תגיע אם תשארו במקום, תצטרכו להתנייד ממקום למקום: מעבורות, טיסות פנים, השכרת רכב או אולי קנייה, בטיול ארוך .. האם יש מיסים אם קונים במקום אחד ומוכרים באחר, כך אולי גם בהשכרה .. 
מילת טיפ קטנה בעניין השוואה בין קנייה להשכרה – לפעמים ההבדל משמעותי, לפעמים לא – צריך לקחת בחשבון בקנייה גם זמן שיכול להתבזבז ע"ח הטיול שלכם במציאה ובמכירה, כמו גם טיפולים על הדרך.  כך או כך, אל תשכחו לקחת בחשבון גם תשלומי דלק, תוספת של ביטוח בעניין ואם קניתם – כנראה גם אגרה קטנה של העברת בעלות בתקווה שלא תצטרכו לעשות גם טסט באותה התקופה …

6. לינה
איך ואיפה אני רוצה לישון… כיום יש שפע של לינה בכל מדינה. החל ממלונות ו- B&B ברמות שונות ועד לאירוח מטיילים בבתים. נכון בעבר בניו זילנד ואחכ בעולם היו מוכרים בעיקר HIT וחיבורים, היום יש קאוצ'רפינג ואף  AIR BNB שיכולים להקנות חוויה מקומית.
הולידיי פארק, אכסניות, הוסטלים, בקתות ולודג'ים מעניקים חוויה אחרת – סוגי חדרים שונים, מטבחים ושירותים פרטיים או משותפים.
ולא צריך להינעל על דבר אחד, פשוט זה עוזר לקבל מושג. אני למשל – בניו זילנד מלבד מלונות גיוונתי בכל סוגי הלינה, בדרום אמריקה זה היה תלוי במדינה, באסיה ישנתי במלונות (חלקם זולים, חלקם שווים…. חח)
אחרי שהבנתי מה הנטייה שלי, חיפוש פשוט באתרים כמו: בוקינג, אגודה והוסטלוורד – אקבל מושג, אכפיל במספר הלינות שלי.

7. אוכל
עם יד הלב, גם אם תתכננו רק להכין לעצמכם אוכל, אין מצב שלא תשבו לאכול בחוץ – בין אם זה מתחם אוכל, מסעדה, פאב או בארוחות חג בבית חב"ד או "בית יהודי". אחר. 
בכל מדינה מקובל קצת אחרת, זה גם מושפע היכן תישנומה גם שבכל מדינה נהוג אחרת
לבד "איפה אוכלים": מתחמי אוכל, מסעדות – איזה סוג, או שאני בכלל אבשל בשביל עצמי. בכל מדינה התנהגתי אחרת. בנפאל הייתי רחוקה מלבשל לעצמי, בדרום אמריקה – תלוי באיזו מדינה הייתי, ניו זילנד – אומנם היה משולב, אך העיקר היה בישול עצמי.
נשאלת השאלה גם "מה אוכלים" – בניו זילנד בעוד שהבשר זול
האם קונים נשנונים ושתייה.
ברור, שכשמתכננים לא יורדים לרזולוציות כאלה, אלא רק בגדול, ולכן תמיד העיגול והחשיבה תהיה כלפי מעלה.
איך יודעים מה המחירים ? אחרי שהבנתם מה הנטייה שלכם, חיפוש פשוט בגוגל יתווה איזשהם מחירים מקובלים במדינה.

8. אטרקציות וחויות או לא להיות 
במילים אחרות אטרקציות ופעילויות.
לכל אחד ואחת מאיתנו טעם שונה במה שאנחנו רוצים לייצר לעצמנו, מה גם שיש דברים שמשתנים בשטח.. מטיילת שעזרתי לה בעבר, כתבה לי "חשבתי שאתחבר לטרקים, הבנתי שזה לא בשבילי" ודוגמא משלי, כשיצאתי מהארץ, רגע לפני שנחתתי בניו זילנד, חשבתי על צניחה חופשית מגובה 9,000 ובשטח זה כבר עלה ל- 15 … .
בטיול, לצד היכרות עם אנשים ודברים חדשים שמתגלים, גם הרצונות שלנו משתנים.
מה נכלל בסעיף שכזה?
פעלולים שונים (בנג'י, צלילה וכו'), כניסות לפארקים, לינה בטרקים, פורטר, השכרת ציוד, משחקי ספורט, השתתפות בפעילויות כמו סדנאות ופסטיבלים, הופעות, יציאות, פינוקים, שייט והרשימה לא נגמרת..
כל זמן שתכירו את הדברים ומה זה יותר "אתם", תוכלו לקבל מושג טוב יותר. אני למשל היום אשקול לעשות בנג'י, בעבר זה בכלל לא הייתי אני…
לכן גם כאן, מוסיפים "עוד קצת" 

9. חנויות מזכרות ומיני הפתעות
נתחיל בסוף ומניסיון עבר – מה שנראה לכם שתצטרכו בהמשך, קרוב לוודאי שלא תצטרכו. מה שנראה לכם חביב לתת מתנה למישהו כשתחזרו, אולי הוא לא יעשה בזה שימוש.
אפשר למצוא חנויות מזכרות מוזלות, אז תשתמשו בהם ולא בחנויות של המלון או של שדה התעופה.
אחרי שעשיתי טעויות בעבר, החוק המלווה אותי ומוזמנים לאמץ: "האם אני באמת צריכה" ו- "האם מי שיקנה לו את המזכרת באמת יהנה ממנה, או שאני  יוצאת מסוג של ידי חובה" – חסכתי מאות דולרים לדעתי בשיטה הזו.
ובטיול ארוך – המזכרות והמתנות האלה שוקלות המון ואם שולחים בדואר לפעמים זה הון (אתם לא רוצים לדעת כמה זה עולה מניו זילנד), אם בכלל יגיע (מאז 2009 אמא שלי עדיין מחכה למתנה הקטנה שלה מנפאל חח)

10. תוספות מיוחדות לא מתוכננות
תמיד, תמיד, תמיד אנחנו בשטח מוציאים על דברים נוספים שלאו דווקא תכננו.
זה בסדר ואפילו מבורך. בין אם זרמנו על משהו שהתגלגל אלינו, בין אם התחשק לנו לעשות משהו שבבית לא חשבנו עליו, חלילה הוצאות רפואיות (לא עלינו.. מניסיון..)  ועד להמרות מטבע .. 
קיצר, לשים עוד קצת אקסטרא ולעגל כלפי מעלה. 

האם אפשר לסמוך על תקציבים שאחרים בנו לעצמם ? 
כן, רק אם הם אתם 🙂
כמו שהבנתם עד עכשיו, לכל אדם טעם אחר ואלא אם אופי הטיול הוא אחד לאחד מה שאתם הולכים לעשות – אתם לא יכולים להסתמך במלוא האחוזים בעניין.
אם כבר החלטתם לקחת בסיס של אדם אחר, תוסיפו עוד קצת לתקציב משלכם.

עוד שתי מילים בקטנה, 
1. שווה להשאיר גם גמישות בענייני התקציב ולמצוא דרכים היכן לקצץ, פשוט תמיד יש הפתעות בשטח, כי כבר הבנתם מחיר של טיול, מכל סוג שהוא, מושפע מאילוצים ובחירות, שמהארץ נדע משהו, אבל תמיד יהיו הפתעות (ונקווה שרק טובות 🙂 ) 
2. יש שעובדים הפוך… יודעים מה התקציב ואז מחפשים יעד – גם עובד, רק שימו לב שזה יעד שעונה על הטעם שלכם , שהרי בסופו של דבר המטרה היא לייצר לעצמכם טיול משלכם 😉 

 


אם אתם צריכים עוד מילה מדוייקת ומכוונת יותר. מוזמנים לקבוע איתי. 

כמה נהנית / נתרמת מהכתבה ?

להצבעה

דירוג ממוצע 4.8 / 5. מספר דירוגים 4

איזה כיף להיות הראשון להצביע

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?